Általános szerződési feltételek
Általános Szerződési Feltételek
Liftgenerál Ipari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Hatályos: 2019. június 13-tól
1. Információ
1.1. A jelen általános Szerződési feltételek (továbbiakban:
ÁSZF) a Liftgenerál Ipari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
(továbbiakban: Liftgenerál Kft.) valamennyi, a www.kapumarket.hu honlapon (a
továbbiakban: Webáruház) elérhető és megvásárolható termékére érvényesek.
1.2. A jelen ÁSZF a Webáruház által, a www.kapumarket.hu weboldalon
keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő
Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. Az
ÁSZF minden jogügyletre (vásárlásra) vonatkozik, amelyre vonatkozóan a
Szerződés a Webáruházon keresztül kerül megkötésre (a továbbiakban: a
Szerződés).
1.3. A Webáruház használatához szükséges egyéb
tájékoztatást, amelyet a jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon a következő
linkeken elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják: Adatkezelési
tájékoztató. A Webáruházon keresztül kötött Szerződés nem minősül
írásbelinek, azt a Liftgenerál Kft. nem iktatja, így az utólag nem lesz
hozzáférhető.
1.4. A Webáruház használatával, valamint a regisztrációval a
Vásárló tudomásul veszi, elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a
jelen ÁSZF rendelkezéseit.
2. A Webáruház üzemeltetőjének adatai
A Szerződést a Vásárló a Liftgenerál Kft.-vel köti meg,
amelynek adatai a következők:
Név: Liftgenerál Ipari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű
Társaság
Székhely: 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47.
Nyilvántartja: ZALAEGERSZEGI TÖRVÉNYSZÉK CÉGBÍRÓSÁGA
Cégjegyzékszám: 20 09 063118
Adószám: 11359157220
Számlaszám: OTP BANK 11749008-20103947-00000000
Telefonszám: +36 92 / 599 - 217
WEBÁRUHÁZ ügyfélszolgálati telefonszáma: +36 92 / 599 - 217
Munkanapokon (hétfő–péntek): 08:00–16.30
E-mail: rendeles@kapumarket.hu
Postacím: 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47.
3. A Szerződés megkötésével kapcsolatos Általános Információk
3.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén
nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a
www.kapumarket.hu weboldalon található, elektronikus Webáruházon keresztül
történik
3.2. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton
leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
3.3. Vásárlói kör meghatározása:
A Webáruházban ajánlott termékek értékesítése végfelhasználó
Fogyasztók (azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személy) részére történik, valamint olyan gazdasági
társaságok és egyéb szervezetek részére is történik, akik a termékeket
végfelhasználóként vagy kereskedelmi továbbértékesítés céljából vásárolják meg.
3.4. A Liftgenerál Kft. nem fogadott el, és nem veti alá
magát semmilyen magatartási kódexnek, amely szolgáltatási tevékenységére, így a
jelen ÁSZF szerint kötött Szerződésekre vonatkozna.
3.7. A Webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető
minden felhasználó számára, akár regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások
azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, amelyre az ÁSZF-ben
rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
3.8. A megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről,
áráról, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és feltételeiről a Vásárló
a vásárlás összesítését követően tájékozódhat. A termékek lényeges
tulajdonságait, jellemzőit a termékek mellett található részletes leírás tartalmazza.
3.9. Amennyiben a Webáruházban található bármely termékkel
vagy a Szerződés megkötésének folyamatával kapcsolatban bármely további kérdése
merül fel kérjük, forduljon a Webáruház ügyfélszolgálatához a 2. pontban
rögzített elérhetőségen.
3.10. A Liftgenerál Kft. fenntartja jogát arra, hogy a
Webáruházban megrendelhető termékeinek árát megváltoztathassa, ugyanakkor a
Webáruházban mindig az aktuálisan érvényes ár kerül feltüntetésre, és az
esetleges módosítás csak a Webáruházban való megjelenéssel együtt lép hatályba.
Az ár esetleges módosítása a már megrendelt termékek vételárát nem
befolyásolja, így az online bankkártyával, utánvéttel történő fizetés
kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék
átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén sem áll módunkban
pénzt visszatéríteni.
3.11. Amennyiben annak ellenére, hogy a Liftgenerál Kft.
a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmárólszóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti szakmai gondossággal
(a továbbiakban: Szakmai Gondosság) jár el – például esetleges rendszerhiba
vagy egyéb kimaradás miatt – hibás ár kerül a Webáruházban feltüntetésre,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, például a termék közismert, általános
piaci értékétől jelentősen eltérő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a
Liftgenerál Kft. nem köteles a terméket a téves áron szállítani, hanem
felajánlhatja a tényleges áron történő szállítást, amelynek ismeretében a
Vásárló elállhat vásárlási szándékától.
3.12. A Liftgenerál Kft. a Webáruházon keresztül küldött
megrendelést csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges
valamennyi mezőt maradéktalanul valós adatokat megadva kitölti. (Ha a Vásárló
valamelyik mezőt hibásan vagy hiányosan tölti ki, hibaüzenetet kap a
rendszertől, illetve hiányos kitöltés esetén nem tud továbblépni.)
3.13. Jelen hatályos ÁSZF rendelkezik azon különleges
esetekről, melyeknél a Liftgenerál Kft. a megrendelés teljesítését megtagadja.
Ilyen esetnek tekinthető például amikor Vásárló rendszeresen nem veszi át a
küldeményt, vagy azt a távollévő felek között kötött szerződéstől elállva a
Liftgenerál Kft.-nek rendszeresen visszaküldi és ezen cselekményével a
Liftgenerál Kft.-nek bizonyíthatóan kárt okoz. Vásárló tudomásul veszi,
amennyiben a Liftgenerál Kft.-nek sorozatosan kárt okoz úgy a Liftgenerál Kft.-nek
jogában van az érintett Vásárló megrendeléseit megtagadni.
3.14. Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
4. A megrendelés folyamata
4.1. Regisztráció
4.1.1. A Webáruház (fenti 1.1. pontban megadott) főoldalán
található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével
kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Az első rész egy előzetes
adatbekérő, ahol a vezetéknév és a keresztnév, egy valós e-mail cím és egy
választott jelszó megadása szükséges.
4.1.2. A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, azaz
regisztráció nélkül is használható a Webáruház termékek megrendelésére. A
rendelés teljesítéséhez azonban a Liftgenerál Kft.-nek a Vásárlót fel kell
vinnie a rendszerébe, amit Vásárló az ÁSZF elfogadásával tudomásul vesz.
4.1.3. A Vásárló a Weboldalon történő regisztrációja
alkalmával, minden egyes rendelésének elküldésével és a regisztráció nélküli
Vásárló a megrendelés elküldésével egyidejűleg (az erre vonatkozó szövegdoboz
kipipálásával) kifejezetten kijelenti, hogy jelen ÁSZF hatályos változatát és
az Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
Adatkezelési tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul. Felhívjuk a
Vásárlók figyelmét, hogy az ÁSZF regisztrációkor vagy Szerződéskötéskor
hatályos változatának nem megfelelő ismeretéből eredő károkért a Liftgenerál
Kft. nem felel.
4.1.4. A Liftgenerál Kft. a Vásárló által a regisztráció
vagy a megrendelés során tévesen és / vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve a teljesítés ebből eredő egyéb
hibájáért semmilyen felelősséget nem vállal. A Liftgenerál Kft. nem tud
felelősséget vállalni az abból adódó károkért sem, ha a Vásárló jelszavát
elfelejti vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Liftgenerál Kft.-nek
felróható okból hozzáférhetővé válik.
4.1.5. A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a
jelszó) biztonságát a Liftgenerál Kft. az Adatkezelési tájékoztatóban
leírtaknak megfelelően biztosítja. Ezen adatokat a Vásárló köteles titokban
tartani. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy jelszavához
jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul
megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a
jelszóval bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a
Liftgenerál Kft.-t. A Liftgenerál Kft. az illetéktelen személyeknek a
felhasználói fiókokhoz való hozzáféréséből eredő károkért csak akkor felel, ha
az illetéktelen hozzáférés a Liftgenerál Kft. adatvédelmi rendszerének hibája
miatt merült fel.
4.1.6. Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott
adatokat a valóságnak megfelelően frissíti annak érdekében, hogy azok
időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. A korábban rögzített
adatok megváltoztatására regisztrált felhasználó esetén a bejelentkezés után, a
felhasználói fiókban van lehetőség. Az adatok megváltoztatása a már elküldött
megrendelések adatait nem módosítja. Az adatmódosítással kapcsolatos további
kérése, kérdése esetén forduljon a Webáruház ügyfélszolgálatához.
4.1.7. A Liftgenerál Kft. minden regisztrációt külön
Vásárlóként kezel, a Vásárlói fiókok nem összevonhatóak.
4.1.8. Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni
az Webáruház ügyfélszolgálatának küldött e-mail-üzenettel. Az üzenet
megérkezését követően a Liftgenerál Kft. 72 órán belül gondoskodik a
regisztráció törléséről.
4.1.9. A Vásárló felhasználói adatai a törlést követően elérhetetlenné válnak a Vásárló számára; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését, melyet a Liftgenerál Kft. a jogaszályoknak megfelelően, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban adott felhatalmazás alapján őriz.
4.2. A megrendelés
4.2.1. A Webáruházban megjelenített termékek vételára magyar
forintban (Ft), bruttó értéken kerül feltüntetésre, mely az általános forgalmi
adót és egyéb közterheket is tartalmazza. A termék bruttó ára a csomagolás
költségét legtöbb esetben tartalmazza. A csomagolás nem része a Liftgenerál
Kft. kínálatban szereplő terméknek például olyan esetekben amikor a termék
csomagolás nélkül érkezik, valamint a szállítmány külön dobozos vagy fóliás
csomagolása feláras szolgáltatás.
4.2.2. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás,
nagyméretű (tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható) tárgyak esetén
a rakodás költségét. A kiszállítási költséget az „Átvételi
lehetőségek”-nél tudja ellenőrizni, amely függ az átvétel módjától, valamint a
csomagolás módjától és a fizetési módtól. A teljes rendelés
kiszállítási költsége eltérhet az egyes termékeknél szereplő szállítási
költségtől, mivel a szállítási költség függ a teljes Kosár tartalmától és
értékétől.
4.2.3. A Vásárló a kiválasztott, megvásárolni kívánt
termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék
részletes adatait ismertető oldalon található „Kosárba” gomb használatával
tudja a terméket virtuális Kosarába helyezni.
4.2.4. A megvásárolni kívánt mennyiséget a „Kosár
megtekintése” gombra kattintva a mennyiség rublika alatt található számmező
módosításával tudja beállítani.
4.2.5. Amikor a terméket Kosarába helyezi, megjelenik egy
információs ablak, ami tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a termék
elhelyezésre került a virtuális Kosarába.
4.2.7. Ha a „Kosár megtekintése” lehetőséget választotta,
akkor megjelenik a Kosár tartalma, ahol leellenőrizheti Kosarának tartalmát. A
Kosár oldalon módosítani tudja a megrendelést, és tételt tud törölni a
Kosárból.
4.2.8. Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát
véglegesítette, a „Kassza” feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell
jelentkeznie a Webáruházba vagy regisztrálnia kell, illetve regisztráció nélkül
is leadhatja megrendelését, vendégként vásárolva.
4.2.9. Ha a Vásárló bejelentkezett fiókjába vagy megadott
minden szükséges adatot a megrendeléshez, akkor a „Kassza” feliratra kattintás
után az átvételi lehetőséget kell kiválasztani, a fizetési módot, továbbá meg
kell adnia a szállítási adatokat és a számlázási adatokat, valamint az
értesítési adatokat, illetve megjegyzést fűzhet a rendeléshez.
4.2.10. Ezt követően a „Tovább” feliratra kattintva
megjelenik a rendelés összesítése, ahol a megrendelésének adatait a végleges
elküldés előtt utoljára még ellenőrizheti, illetve a korábbi lépésekre
kattintva módosíthatja. Szerkesztés során terméket törölhet a Kosárból, továbbá
mennyiséget módosíthat.
4.2.11. A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés
folyamata során bármikor javítani tudja visszakattintva a módosítandó
menüpontra.
4.2.12. Amennyiben Vásárló az online megrendelési folyamatot
az ott kért adatok megadásával véglegesítette, és a „Megrendelés” gombra
rákattintott, akkor megrendelést ad le, amely a Vásárló részéről ajánlatnak
minősül, és ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Ezen
ajánlat azonban nem jár automatikusan azzal, hogy a Liftgenerál Kft. a Vásárló
ajánlatát elfogadta, és a Szerződés létrejönne.
4.2.13. A megrendelést a Liftgenerál Kft. csak akkor fogadja
el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul
kitölti. (Ha a Vásárló valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki,
hibaüzenetet kap a Liftgenerál Kft. 1.1. pontban írt weboldalán.)
5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a Szerződés létrejötte
5.1. A Vásárló által elküldött megrendelés megérkezését a
Liftgenerál Kft. automatikus beérkezési visszaigazoló e-mail útján megerősíti a
Vásárló részére. A rendeles@kapumarket.hu
-ról küldött visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás
vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási
információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt
termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, a szállítási
költséget, a fizetési módot és a fizetendő végösszeget.
5.2. A beérkezési visszaigazoló e-mail egy automatikus
email, azaz elektronikus tértivevény. Ez az elektronikus tértivevény nem
jelenti a Vásárló megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztatja
a Vásárlót, hogy megrendelése a Liftgenerál Kft.-hez beérkezett.
Megrendelésének a Liftgenerál Kft.-hez történő beérkezése a Vásárló részéről
ajánlati kötöttséget eredményez.
5.3. Ha a Vásárló a beérkezési visszaigazoló e-mailben
szereplő adatok tekintetében hibát észlel, azt a beérkezési visszaigazoló e-mail
beérkezését követő 24 órán belül jeleznie kell a Webáruház ügyfélszolgálatánál,
a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében. E határidő
elteltét követően a megrendelést visszaigazoló e-mailt a Liftgenerál Kft.
akként tekinti, hogy az abban foglalt adatok maradéktalanul helytállóak és a
Vásárló által nem kifogásoltak. A Liftgenerál Kft. a rendelés feldolgozásáról,
összekészítéséről és a várható átvételről e-mailben tájékoztatja a Vásárlót,
vagy sms-ben személyes átvételi értesítő esetén.
5.4. Vásárló kötelessége, hogy helyes azaz pontos e-mail címet adjon meg, a helyesség ellenőrzése a Liftgenerál Kft.-nek nem áll módjában.
5.5. A Liftgenerál Kft. a Vásárló ajánlatát (megrendelését)
külön elfogadó, megrendelés visszaigazoló e-mail útján fogadja el. A
Liftgenerál Kft. külön felhívja a figyelmet annak esetleges előfordulására,
hogy a Vásárló levelezőrendszer a levélszemét/”Spam” mappába irányítja a visszaigazoló
e-mailt, ezért a Liftgenerál Kft. kifejezetten kéri Vásárlót, hogy ellenőrizze
a levélszemét/”Spam” és a Promóciós mappát egyaránt. Amennyiben a megrendelés
visszaigazolása a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül a Vásárlóhoz
nem érkezik meg és Vásárló egyik mappában sem találja a visszaigazolást, kérjük
jelezze a rendeles@kapumarket.hu címen.
A vásárló tudomásul veszi, hogy a Vásárló levelezőrendszere által esetlegesen
’Spam’-be (levélszemét) és/vagy ’Promóciós’ mappába helyezett megrendelést
visszaigazoló e-mail elolvasatlanságáért a Liftgenerál Kft. felelősséget nem
vállal, a ’Spam’ és ’Promóciós’ mappa ellenőrzése Vásárló kötelessége.
Amennyiben a megrendelés visszaigazolása a megrendelés
elküldésétől számított 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, az igénybe
vevő mentesül az ajánlati kötöttsége vagy Szerződéses kötelezettsége alól.
A Szerződés akkor jön létre, amikor az ajánlat a Liftgenerál
Kft. általi elfogadásáról szóló megrendelés visszaigazoló e-mail (tárgya:
„Kapumarket ------/------ rendelés” sorszám és megnevezés) Vásárló e-mail
fiókjába megérkezik.
5.6. Amennyiben a Liftgenerál Kft. szakmai gondossága
ellenére a megküldött megrendelés visszaigazoló e-mailben szereplő egy vagy
több termék szállítása nem lehetséges, a Liftgenerál Kft. jogosult ezen
termékek szállításától elállni. Elállás esetén a Liftgenerál Kft. köteles az
adott termék(ek)re vonatkozó kifizetett vételárat visszatéríteni, ezen felül
semmilyen kártérítési kötelezettsége nincsen.
5.7. A Liftgenerál Kft. jogosult a Szerződéstől elállni, ha
a teljesítése az ellenőrzési körén kívüli, elháríthatatlan ok miatt (vis maior)
ellehetetlenül, így különösen, ha a szállítási címre történő teljesítés a
Liftgenerál Kft. vagy a Futárszolgálat érdekkörén kívül álló okok (vis maior)
miatt nem lehetséges. Ilyen vis maior oknak minősül különösen a
magasságkorlátozás, súlykorlátozás, jeges út, és egyéb megközelítési, vagy
lerakodási probléma, továbbá a földrengés, árvíz, villámcsapás, tűzvész,
szélvihar, egyéb súlyos természeti csapás, időjárási szélsőségek, katasztrófa,
háború, lázadás, forradalom, zavargás, polgárháború, felkelés, országos vagy
nagyméretű sztrájk (természetbeni lehetetlenülési okok), valamint - utólagos
jogszabályváltozás, export- vagy importtilalom, gazdasági embargó,
karantén-intézkedés (jogi lehetetlenülési okok).
5.8. A megrendelés elektronikus úton megkötött Szerződésnek
minősül, amelyre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a
továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak.
6. A megrendelés adatainak tárolása
A megrendelés adatait a Liftgenerál Kft. a Zalaszám
Informatika Kft. (8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 53.) szerverein
tárolja. Miután Ön megadta a Liftgenerál Kft. részére az e-mail címét, a
Liftgenerál Kft. – az 5. pontban említett, megrendelés visszaigazoló e-mailben
– elküldi Önnek megrendelésének valamennyi lényeges adatát, illetve jelen ÁSZF
linkjét, melyet áttanulmányozhat.
7. Fizetési módok és feltételek
7.1.Fizetés banki utalással
7.1.1. A megrendelés kiegyenlíthető banki átutalással a
Webáruház oldalán ennek a fizetési módnak a kiválasztásával. A megrendelés
visszaigazoló email-lel egyidejűleg egy díjbekérőt küldünk, amelyen
megtalálhatók az átutaláshoz szükséges adatok: a megrendelt termék/ek és
jellemzői/k, valamint a Liftgenerál Kft. bankszámlaszáma és a megrendelési szám
(azonosító), amit a közlemény rovatban kell feltüntetni.
7.1.2. A Vásárlónak a díjbekérő kiküldésétől számított 2 munkanap
áll rendelkezésére a rendelés végösszegének maradéktalan kiegyenlítésére.
7.1.3. A termékek átvétele, illetve kiszállítása csak a
pénzügyi teljesítést és annak feldolgozását követően lehetséges, amelynek
elkészüléséről e-mailben és/vagy telefonon, sms-ben adunk tájékoztatást.
7.1.4. Banki átutalással történő fizetés esetén a pénzügyi
művelet feldolgozó cége az OTP BANK
Nyrt. 11749008-20103947-00000000,
székhely: 8900 Zalaegerszeg, Kisfaludy Sándor utcs 15-17.
7.1.5. A visszaélések elkerülésének érdekében, ha a Vásárló
előre utalással fizette a rendelést és azt a 8900 Zalaegerszeg, Hock János u.
47. átvételi ponton szeretné átvenni, az átvétel jogosultságát igazolnia kell a
személyi okmányainak bemutatásával. Céges vásárlásnál a cégbejegyzés alapjául
szolgáló Társasági szerződés valamint az aláírási címpéldány vagy meghatalmazás
is szükséges az átvételhez.
7.2. Egyéb fizetés
Csomagautomatában történő átvétel esetén kizárólag
bankkártyával lehet fizetni, ha a Vásárló nem az előre utalást választja
fizetési módként.
7.3. Fizetés utánvéttel
7.3.1. Lehetőség van a megrendelés utánvéttel történő
kiegyenlítésére, amely rendelésenként maximum 500.000,- Ft, azaz ötszázezer
forint értékű lehet (mely átvételi módonként eltérő lehet és a szállítási
feltételeknél részletezve van).
7.3.2. A Vásárló utánvét esetén a termék kézbesítése során,
készpénzben (a fizetendő pontos összeget átadva) a Futárszolgálatnak (8.2.4.
pont) fizeti meg a rendelés pontos ellenértékét, azaz a megrendelt termék(ek)
vételárát és a szállítási/rakodási költségek együttes összegét. A
Futárszolgálatnál nincs váltópénz, így kérjük, hogy mindig a fizetendő pontos
összeget készítse elő az átvételre.
7.3.3. A Futárszolgálat kizárólag abban az esetben jogosult
átadni a csomagot, ha a Vásárló a rendelés pontos ellenértékét teljes mértékben
megfizette.
7.3.4. Utánvétes fizetések visszatérítését a Liftgenerál
Kft. szükség esetén banki átutalással az erre vonatkozó visszaigazolástól
számított 8 munkanapon belül rendezi (vagy az átvevő ponton történő
visszafizetéssel), kivéve, ha a Vásárló kifejezetten a hozzájárulását adja más
visszatérítési mód igénybevételéhez (levásárlás). Postai visszatérítés a
Liftgenerál Kft.-nek nem áll módjában. A banki átutalással történő
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen
többletköltség nem terheli. A banki átutalástól eltérő, más visszatérítési
módot a Vásárló kizárólag szaküzletünkben visszavett termékek esetén
igényelhet. A Vásárló a Liftgenerál Kft. erre irányuló kérésére a saját
bankszámlaszámát írásban köteles megadni. Hibásan vagy olvashatatlanul megadott
bankszámlaszámból adódó téves utalásért a Liftgenerál Kft. nem vállal
felelősséget.
7.4. Online bankkártyás fizetés
A Barion esetében széles körben elterjedt és elfogadott, minden elemében biztonságos virtuális kártyaelfogadási rendszert alkalmaznak. A tranzakció valamennyi résztvevője csak a számára releváns információkhoz jut.
A bankkártyás fizetés révén kényelmesen és biztonságosan vásárolhat
áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után az Barion fizetőoldalára irányítjuk Önt, ahol a jelenleg elérhető
legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet
bankkártyájával. Csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál
"fizetés bankkártyával" feliratra kattint, majd a Bank fizetési
szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot
(CVC/CVV) megadja.
A vásárlók számára a kártyás fizetés egyszerű és kényelmes.
Az online tranzakciók folyamatosan nyomon követhetőek. A kereskedő birtokába
kizárólag a vásárlóval, vásárlással, termékkel, szolgáltatással kapcsolatos
adatok jutnak.
A fizetés
folyamata:
- A
vásárló összeállítja az igényének megfelelő termékekből álló kosarat az
internet áruházban, megadja a szállításhoz szükséges információkat, majd a
fizetési módnál kiválasztja a bankkártyás fizetést.
- A
vásárló ezután átirányításra kerül a Barion fizetési oldalára. Az ekkor
megjelenő, a Barion emblémáját tartalmazó fizetői oldalon kell
megadni a kártyaadatokat (név, kártyaszám, lejárat, 3 jegyű CVC vagy CVV
érvényesítési kód).
- Amennyiben
a fizetésre használt kártya 3D Secure képes, meg kell adni a
hitelesítéshez a kibocsátó intézettől kapott azonosítót is.
- Ezt
követően megtörténik az online engedélykérés a kártya elfogadására. Ha ez
sikeres volt, megtörténik a tranzakció.
- Végül
a rendszer visszairányítja a vásárlót a webáruházba, ahol a
tranzakció eredményességéről értesítést kap.
7.5. Fizetéssel kapcsolatos egyéb rendelkezések
7.4.1. A termék kifizetésével kapcsolatban a Vásárló
érdekkörében felmerülő összes költség –ide tartozik például a tranzakciós
illeték, külföldi banknál vezetett bankszámláról való utalás költsége vagy
banki készpénzbefizetés költsége - minden esetben a Vásárlót terheli.
7.4.2. A termék kifizetésekor devizában történő utalás
esetén mindig a magyar forintban történő pontos vételárat kell megadni. Abban
az esetben, ha ilyenkor nem a megfelelő pontos összeg kerül átutalásra, akkor a
rendelés teljesítése szüneteltetésre kerül. Devizás tranzakcióknál az OTP Bank aktuális vételi pénztári
árfolyama tekintendő irányadónak.
7.4.3. A Liftgenerál Kft. részéről az ügylet az ÁFA tv.
előírásait figyelembe véve, teljesítettnek minősül a bankkártyás fizetés és
banki átutalás esetén a termék ellenértékének beérkezésekor; utánvétes fizetés
esetén a megrendelést elfogadó, „megrendelés visszaigazoló e-mail kiküldésekor.
A termék a vételár teljes kifizetéséig a Liftgenerál Kft. tulajdonában marad.
Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a
Vásárló birtokába kerül, azzal a termékkel kapcsolatos kárveszély átszáll a
Vásárlóra, aki emellett teljes felelősséggel tartozik a Liftgenerál Kft.
irányába az általa okozott károk tekintetében.
7.4.4. Az ÁFA tv. 175. §-ában foglaltaknak megfelelően és a
jelen ÁSZF elfogadásával a Vásárló beleegyezik, hogy a Liftgenerál Kft. a
vásárlásról számlát állít ki, melyet minden vásárlónak e-mailben is továbbít.
7.4.5. A Liftgenerál Kft. által kiállított számla
elektronikus úton továbbított hiteles számla (azaz nem elektronikus számla),
mely aláírás és bélyegző nélkül is hiteles, kinyomtatva elszámolásra alkalmas.
Vásárló ennek kiállítására a vásárlási feltételek elfogadásával kifejezetten
hozzájárul.
7.4.6. A számlakészítés során átadott adatokat a Liftgenerál
Kft. harmadik fél részére nem adja tovább, és azt megőrzi a Számviteli
törvényben meghatározott időtartamig, 8 évig. A Liftgenerál Kft. által
kiállított elektronikus számla egy adóigazgatási azonosításra alkalmas, az ÁFA
tv. és egyéb jogszabályok által szabályozott elektronikus úton kibocsátott
számviteli bizonylat.
8. Átvétel: személyes átvétel, szállítási módok, szállítási díjak és feltételek
8.1. Személyes átvétel
8.1.1. A Webáruházban történő megrendelések esetén a Liftgenerál Kft. a 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47. szám alatti üzletében személyes átvételi lehetőséget tud biztosítani a szaküzletben. Vásárló a munkanapokon 9.00 óra előtt feladott rendelést az átvételi értestést követően veheti át az átvevő ponton, kizárólag az átvételi értesítő sms-t és e-mailt követően. (Vásárló e-mail értesítőt kap az átvételről, vagy sms-t személyes átvételi értesítő esetén.) A Liftgenerál Kft. a levélhez mellékeli a számlát. Áruátvétel csak rendelés alapján lehetséges. Az átvételre 4 nap áll a Vásárló rendelkezésére van, ezt követően a rendelés törlésre kerül.
A webshopban feltüntetett árak internetes vásárlás esetén érvényesek. A webshopban vásárolt termékek személyesen történő átvétele esetén kizárólag a webshopban rendelt termékeket tudjuk a webshopban feltüntetett áron biztosítani.
Minden további-, üzletünkben történő helyszíni vásárlás esetén bolti áraink, nem pedig a webshopban feltüntetett árak érvényesek.
8.1.2. A 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47. szám található
átvevő pont hétfőtől-péntekig 08.00-16.30 óra között tart nyitva,
mely kizárólag átadás-átvételi feladatokat lát el rendelés alapján.
Ügyfélszolgálat hétfőtől-péntekig 08.00-16.30 óra között:
e-mail rendeles@kapumarket.hu
telefon +36 92 / 599 - 217.
8.2. Kiszállítás
8.2.1. A Liftgenerál Kft. a termék kiszállítását a
megrendelés visszaigazoló email elküldését követő - illetve banki átutalással
történő fizetés esetében a teljes vételár a Liftgenerál Kft.-nek történő
kifizetését követően vállalja, ha az hiánytalanul összeállításra került, és
amennyiben a Vásárló ezen időponton belül az átvételre időpontot tud
megjelölni. Az átadásról a Liftgenerál Kft. e-mailben tájékoztatja a Vásárlót.
8.2.2. Vásárló tudomásul veszi, hogy a szállítási
súlyok és méretek a szállítás módjától függően eltérőek, ezért túlméretes vagy
túlsúlyos, küldemények esetén a Liftgenerál Kft. azt a Vásárlóval a szállítás
előtt egyezteti.
8.2.3. A Liftgenerál Kft. a megrendeléseket a Vásárló
döntése szerint - amennyiben nem a személyes átvételt választja - szintén
teljesítheti a következő, megrendeléskor választható módon: Futárszolgálat,
vagy Fix pontos átvétel. Fix pontos átvételnek kell tekinteni minden olyan
átvételi módot, ami nem futárszolgáltatás keretén belül valósul meg és nem a
Liftgenerál Kft. saját átvevő pontja, úgymint: GLS csomagpont (a jelen ÁSZF
használatában: Átvételi Pontok). Az átadásról a Liftgenerál Kft. e-mailben
tájékoztatja a Vásárlót, aki a következő munkanapon már átveheti a rendelését. Az
átvételi értesítő levél mellékletét képezi a számla. Az átvételre 3 nap áll
rendelkezésre a Postai értesítő sms-t követően, ezt követően törlésre kerül.
Ügyfélszolgálat: info@gls-hungary.com ;
telefon +36 29 / 886 - 670
8.2.4. Futárszolgálat
Házhoz (lakcímre, vagy munkahelyre) történő csomagkézbesítés
országos lefedettségű, amit a GLS General Logistics Systems Hungary
Csomag-Logisztikai Kft. biztosít. A Futárszolgálat neve és elérhetőségei: GLS
General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.; Tel.: +36 29 /
886 - 670; e-mail: info@gls-hungary.com
; Web: https://gls-group.eu/HU/hu/gls-elerhetoseg.
A házhoz szállítás kétszeri kézbesítési kísérletet tartalmaz.
Az első sikertelen kézbesítést követően a kézbesítő telefonon egyeztet a
címzettel a második kézbesítési kísérlet időpontjáról és helyéről.
8.2.6. Szállítási díjak és feltételek
A Webáruházon keresztül történő megrendelések
kiszállításáért a megrendelés összegétől és a szállítás helyétől függő
szállítási díjat kell megfizetni. A mindenkori szállítási díjak és
feltételek jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezik, melyet
Vásárló a vásárlás előtt a linkre kattintva részletesen megismerhet.
Kiszállítás maximális súlyhatárát meghaladó súlyra vonatkozó
megrendelést a Liftgenerál Kft. jogosult visszautasítani. A Liftgenerál Kft.
jogosult a Szerződéstől elállni/felmondani, ha a szállítási címre történő
teljesítés a Liftgenerál Kft. vagy a Futárszolgálat vagy GLS csomagpont
érdekkörén kívül álló okok (vis maior) miatt nem lehetséges. Ilyen vis maior
oknak minősül különösen a magasságkorlátozás, súlykorlátozás, jeges út, és
egyéb megközelítési, vagy lerakodási probléma, továbbá a földrengés, árvíz,
villámcsapás, tűzvész, szélvihar, egyéb súlyos természeti csapás, időjárási szélsőségek,
katasztrófa, háború, lázadás, forradalom, zavargás, polgárháború, felkelés,
országos vagy nagyméretű sztrájk (természetbeni lehetetlenülési okok), valamint
- utólagos jogszabályváltozás, export- vagy importtilalom, gazdasági embargó,
karantén-intézkedés (jogi lehetetlenülési okok).
8.2.6.1. Futárszolgálat
8.2.6.1.1. A Liftgenerál Kft. kizárólag Magyarország
területén vállal kiszállítást.
8.2.6.1.2. A várható pontos szállítási időkről a
megrendelése személyes átvétele és/vagy elküldése előtt tájékoztatja Önt a
Liftgenerál Kft., illetve ezt követően a Futárszolgálat.
8.2.6.1.3. Amennyiben az előzetesen jelzett szállítási idő
előreláthatólag nem tartható be, a Liftgenerál Kft. Önt erről e-mailben, soron
kívül fogja tájékoztatni a szállítás várható idejének megjelölésével.
Amennyiben a szállítás idejének módosulását a Liftgenerál Kft. ilyen módon
előre jelzi, akkor a szállítás nem minősül késedelmesnek.
8.2.6.1.4. Vásárló kifejezetten vállalja, hogy az általa
megjelölt szállítási címen ő maga átveszi a küldeményt, vagy más olyan személy,
aki átvételi jogosultságának igazolását igazolni tudja.
8.2.6.1.5. A Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben neki
felróható okok miatt a kiszállítás kétszer sikertelen, vagy a Vásárló részére
megküldött megrendelés visszaigazoló e-mail beérkezésétől számított maximum 14
napon belüli időpontot a kiszállításra nem tud megjelölni a Vásárló, a
Liftgenerál Kft. jogosult a rendelést törölni és a Szerződéstől elállni. A
Vásárló által ilyen okból át nem vett termékeket a Futárszolgálat
visszaszállítja a Liftgenerál Kft.-hez, amely a Liftgenerál Kft. számára plusz
költséget jelent. Emiatt ilyen esetekben a termékek már esetlegesen kifizetett
ára visszatérítésre kerül és a Liftgenerál Kft. jogosult a szállítás költségét
levonni a visszatérítendő összegből.
8.2.6.1.6. A Vásárló részére a termékek átvételekor a
Futárszolgálat rendszerint nem tud lehetőséget biztosítani a termékek tételes
ellenőrzésére. A Vásárló átvételkor a szállítólevél aláírásával igazolja a
termékek átvételét, és hogy az átvett csomag mind külsőleg, megfelel a
megrendelésében foglaltaknak. Vásárlónak az átvételtől számított 1, azaz egy
órán belül lehetősége van a tartalmát illető megfelelőséget ellenőriznie, hogy
az a megrendelésében foglaltaknak megfelel. A Liftgenerál Kft. az átvételt
követő 1, azaz egy óra eltelte után nem fogad el reklamációt mennyiségi vagy
olyan minőségi hiba miatt, amely átvételkor felismerhető lett volna.
8.2.6.1.7. Ha a Vásárló az átvételkor sérülést tapasztal a
terméken, a sérülésekről jegyzőkönyv felvételét kell kérnie a futártól. Ilyen
esetekben a termék visszavételét és lehetőség szerinti cseréjét a a Liftgenerál
Kft. díjmentesen biztosítja, amennyiben a sérülést és/vagy eltérést a Vásárló
az átvételtől számított 1, azaz egy órán belül írásban és fénykép csatolásával
jelzi a Liftgenerál Kft. Ügyfélszolgálata felé (rendeles@kapumarket.hu). A vásárló
tudomásul veszi, hogy az átvételt követő 1, azaz egy óra elteltével a küldemény
sérülésmentesnek és hiánytalannak minősül. Az egyértelműség érdekében a
Liftgenerál Kft. rögzíti, hogy a csomagolás sérülése esetén – azaz, ha a termék
sértetlen - semmilyen felelősséggel nem tartozik, és ilyenkor a Vásárló nem
kérheti a termék visszavételét.
8.2.6.2. Átvételi pontok
8.2.6.1.1. A várható pontos szállítási időkről a
megrendelése elküldése előtt tájékoztatja Önt a Liftgenerál Kft., illetve ezt
követően a Futárszolgálat.
8.2.6.1.2. Amennyiben az előzetesen jelzett szállítási idő
előreláthatólag nem tartható be, a Liftgenerál Kft. Önt erről e-mailben, soron
kívül fogja tájékoztatni a szállítás várható idejének megjelölésével.
Amennyiben a szállítás idejének módosulását a Liftgenerál Kft. ilyen módon
előre jelzi, akkor a szállítás nem minősül késedelmesnek.
8.2.6.1.3. Átvételi Pontokon a termék átvételi határideje a
4 munkanap, mely lejártakor a Liftgenerál Kft. jogosult a rendelést törölni és
a Szerződéstől elállni. A Vásárló által ilyen okból át nem vett termékek
visszaszállítása a Liftgenerál Kft.-hez, a Liftgenerál Kft. számára plusz
költséget jelent. Vásárló számára a termékek már esetlegesen kifizetett ára visszatérítésre
kerül és a Liftgenerál Kft. jogosult a szállítás költséget levonni a
visszatérítendő összegből.
8.2.6.1.4. Szállítási díjak és feltételek: www.kapumarket.hu
9. Elállási jog
9.1. A Szerződés – amennyiben a Vásárló fogyasztónak
minősül, azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személy (a továbbiakban: Fogyasztó) – a
Vásárló és a vállalkozás közötti Szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a
Vásárlók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének
rendelkezéseit.
9.2. A Vásárló 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a Szerződéstől. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló vagy az általa megjelölt személy a Futárszolgálattól
- a terméket,
- több termék különböző időpontban történő szállítása esetén az utolsó terméket,
- több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételt vagy darabot, valamint
- ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatott terméket átveszi.
9.5. Amennyiben elállási jogával élni kíván, kérjük, hogy elállási
szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásban juttassa el (postai úton
vagy elektronikus úton küldött levél útján) a fenti 1. pontban feltüntetett
elérhetőségeken keresztül, a Liftgenerál Kft. részére. Ebből a célból
felhasználhatja a termékekhez mellékelt vagy a weboldalon keresztül elérhető
elállási nyilatkozat mintát is.
9.6. Elállási jogát a Vásárló határidőben gyakorolja, ha a
fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A
Liftgenerál Kft. postai kézbesítés esetén a postára adás dátumát, e-mailen
történő értesítés esetén az e-mail elküldésének időpontját veszi figyelembe a
határidő számítása során. A Vásárló elállási nyilatkozatát tartalmazó levelet
ajánlott küldeményként szükséges postára adni.
9.7. A Vásárlót megilleti az a jog is, hogy a Szerződés
megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolja elállási jogát.
9.8. Ha a Vásárló egyszerre több terméket rendelt meg, akkor
ezek közül egy vagy több, illetve akár az összes tekintetében is elállhat a
Szerződéstől. A Vásárló elállási nyilatkozatából egyértelműen ki kell derülnie,
hogy mely termék(ek)re vonatkozóan gyakorolja elállási jogát.
A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a
jelen 9. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó
jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
9.9. A Liftgenerál Kft. e-mailben haladéktalanul
visszaigazolja a Vásárló elállási nyilatkozatának megérkezését.
9.10. A Vásárló elállás esetén köteles a terméke(ke)t a
Liftgenerál Kft. részére (8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47.) személyesen
visszaszállítani vagy a Liftgenerál Kft. fenti 1. pontban feltüntetett címére
postai úton visszaküldeni indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül. A határidő betartottnak
minősül, ha annak letelte előtt a Vásárló a terméket az előbbiek szerint
elküldi vagy valamely módon a Liftgenerál Kft. részére átadja. Elállás esetén
terméket összes tartozékával és eredeti csomagolásával, valamint a vásárlást
igazoló eredeti számlával együtt a kell visszajuttatni a Liftgenerál Kft.
részére.
9.11. A termék(ek) visszaküldése vagy
visszaszállítása a Vásárló kötelessége, továbbá a visszaküldés vagy
visszaszállítás közvetlen költsége minden esetben a Vásárlót terheli. (A
Liftgenerál Kft. a visszaszállításra lehetőséget nem biztosít, ezért elállás
esetén minden esetben a vásárlónak kell gondoskodnia a visszaszállításról.)
9.12. Az elállási igény a nem eredeti állapot
esetén megtagadható.
A Fogyasztó 14 napon belüli elállása esetén kizárólag
akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. Ezen értékcsökkenéssel
arányos összeget a Liftgenerál Kft. az elállási joggal érintett termék
vételárának visszatérítése során érvényesítheti, azaz ezen összeget a
visszatérítendő vételárból beszámítással levonhatja. (A Liftgenerál Kft. a
termék állapotában bekövetkezett értékcsökkenést a Vásárlóra átháríthatja.)
Ennek elmaradása esetén a Liftgenerál Kft. fenntartja jogát arra, hogy az
értékcsökkenés megtérítését később követelje. Az értékcsökkenés nagysága az
elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek
szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül
megállapításra. Ez a rendelkezés nem alkalmazandó Fogyasztók Extra Elállási
Joga esetében és a nem Fogyasztónak minősülő Vásárló esetében, mert használt,
illetve értékcsökkent termékek esetében elállásra nincs lehetőség.
A vásárló tudomásul veszi, hogy elállás esetén a már átvett
termék állapotában és/vagy csomagolásában bekövetkezett igazolt értékcsökkenést
a Liftgenerál Kft. a Vásárlóra áthárítja, különös tekintettel a csomagolásban
bekövetkező nagymértékű értékcsökkenésre.
9.13. Ha
(i) Fogyasztó eláll a Szerződéstől az elállási határidő
kezdetétől számított 14 napon belül a Liftgenerál Kft. haladéktalanul, de
legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon
belül visszatéríti a Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást,
ideértve a szállítási/rakodási költséget is, amennyiben a terméket a 9.14 pont
szerint visszakapta eddig az időpontig;
A Liftgenerál Kft. az (i) pont szerinti esetben azonban nem
téríti vissza azokat a többletköltségeket, amelyek esetleg amiatt merültek fel,
hogy a Vásárló a Liftgenerál Kft. által felkínált, legolcsóbb szállítási módtól
eltérő szállítási módot igényelt. A visszatérítés során a Liftgenerál Kft. az
eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót
semmilyen többletköltség nem terheli.
Elállásnál a Liftgenerál Kft. nem téríti vissza az
olyan megvalósult szolgáltatásokat, mint az utánvét kezelés, szállítás
biztosítás, szállítás, vagy a csomagolás díja.
9.14. A Liftgenerál Kft. jogosult a visszatérítést mindaddig
visszatartani, amíg hiánytalanul vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó
esetében a Fogyasztó nem igazolta kétséget kizáróan, hogy azt visszaküldte: a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
9.15. A Vásárlót nem illeti meg az elállási jog
többek között:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Liftgenerál
Kft., vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére
szabtak,
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza (pl. higiéniai termékek),
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást
követően a Vásárló a csomagolást felbontotta,
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac – a Liftgenerál Kft. által nem befolyásolható, az
elállási határidő alatt is lehetséges – ingadozásától függ, valamint
-romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében,
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
9.16. Amennyiben a Vásárlónak bármely további kérdése lenne
az elállási jogra vonatkozóan, a Webáruház ügyfélszolgálatához fordulhat
az rendeles@kapumarket.hu
e-mail címen, illetve a 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47. postacímen. Postai
úton történő megkeresés esetén, kérjük, írja rá a borítékra: „Kapumarket
Webáruház”.
10. Szavatosság
10.1. Kellékszavatosság
10.1.1. Hibás teljesítés esetén (azaz ha a termék a
teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban foglaltaknak)
a Vásárló a Liftgenerál Kft.-vel szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet. A Liftgenerál Kft. mentesül felesősége alól, ha a Vásárló a
hibát Szerződés megkötésének időpontjában ismerte vagy a hibát a Szerződés
megkötésének időpontjában ismernie kellett.
10.1.2. Fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel
időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása
időpontjában már léteztek. A 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja. Nem Fogyasztónak minősülő
Vásárlóval kötött Szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított
1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
10.1.3. A Vásárló a kellékszavatossági igény érvényesítésekor elsősorban:
- választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a Szerződésszegés súlyát és a szavatossági igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet;
- ha a Liftgenerál Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, illetve ha a Vásárlónak a kijavításhoz /kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló - választása szerint - a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Liftgenerál Kft. költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a Szerződéstől; jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye;
- ha a
vásárolt termék nem javítható és a termékcsere a Liftgenerál Kft. számára
indokolatlan többletköltséget eredményezne, úgy a Liftgenerál Kft.
jogosultságot szerez a vételár visszafizetésére, amennyiben Vásárló a
részére felajánlott azonos vagy jobb tulajdonságú másik csereterméket nem
fogadja el.
10.1.4. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a
Szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A Szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot - az az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény
(továbbiakban: ÁFA tv.) alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Vásárló
bemutatja.
10.1.5. A választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló
egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve,
ha az indokolt volt vagy arra a Liftgenerál Kft. adott okot.
10.1.6. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon
belül közölni a Liftgenerál Kft.-vel.
10.1.7. A Vásárló közvetlenül a Liftgenerál Kft.-vel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
10.1.8. A Fogyasztóval kötött Szerződés esetében ellenkező
bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a
Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve ha
e vélelem a dolog természetével vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Ilyen esetben a Liftgenerál Kft. csak akkor mentesül a szavatossági felelőssége
alól, ha ez a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen
(és a Vásárló a hiba keletkezésének idejét egyéb módon nem tudja bizonyítani),
továbbá akkor, ha a Liftgenerál Kft. ezt a vélelmet megdönti, vagyis
bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően
keletkezett. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után a Vásárló köteles
bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
10.1.9. Ha a Vásárló a szavatossági igényét a terméktől – a
megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a
szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
10.2. Termékszavatosság
10.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a Fogyasztónak
minősülő Vásárló – választása szerint – a kellékszavatossági vagy az itt
kifejtettek szerinti termékszavatossági igényt érvényesíthet. A Fogyasztó a
termékszavatossági igényét a termék gyártójával, előállítójával vagy a
forgalmazójával (Liftgenerál Kft.) szemben gyakorolhatja.
10.2.2. A Ptk. értelmében jelen 11. pontban gyártónak
minősül a termék előállítója és forgalmazója is.
10.2.3. A Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a Fogyasztó a gyártóval, illetve forgalmazóval (Liftgenerál
Kft.) szemben érvényesítheti.
10.2.4. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a
hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azaz árleszállításra, a
gyártó költségén való javít(tat)ásra és elállásra nincs mód.
10.2.5. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése
esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha
az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek
vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
10.2.6. Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék
gyártója általi forgalomba hozatalától számított 2 (két) éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10.2.7. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül
köteles a hibát a gyártóval közölni.
10.2.8. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon
belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés
késedelméből eredő kárért a Vásárló felelős.
10.2.9. A gyártó, illetve forgalmazó (Liftgenerál Kft.)
kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani
tudja, hogy:
-a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
-a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba
hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
-a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Liftgenerál Kft.) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
11. Jótállás
11.1. Kötelező jótállás
11.1.1. Fogyasztónak minősülő Vásárló esetén a termék
meghibásodás esetén egy éves kötelező jótállás terjed ki az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.
(IX.22.) Kormányrendelet (a továbbiakban: Rendelet) mellékletében
felsorolt termékekre.
11.1.2. Kötelező jótállás esetén a Fogyasztó - elsősorban -
választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a
választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy
- ha az a Liftgenerál Kft.-nek a másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
Szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak
okozott érdeksérelmet;
- ha a Liftgenerál Kft. a kijavítást vagy a kicserélést nem
vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget
tenni, illetve ha a Fogyasztónak a kijavításhoz /kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt, a Fogyasztó - választása szerint - a vételár arányos leszállítását
igényelheti, a hibát a Liftgenerál Kft. költségére maga kijavíthatja vagy
mással kijavíttathatja, vagy elállhat a Szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt
elállásnak nincs helye.
11.1.3. A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át.
Az áttéréssel okozott költséget azonban köteles a Liftgenerál Kft.-nek
megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Liftgenerál Kft. adott okot, vagy az
áttérés egyébként indokolt volt. A meghibásodott fogyasztási cikk átvétele a
vásárlás helyén, vagy bármelyik a Liftgenerál Kft. szervizállomásnál történhet.
A rögzített bekötésű, illetve 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetés
helyén kell megjavítani. Amennyiben a javítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le és felszerelésről valamint a szállításról a Liftgenerál Kft.
gondoskodik.
11.1.4. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása
miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
Liftgenerál Kft. köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a
meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
11.1.5. A jótállás további feltételeit a jótállási jegy
tartalmazza.
11.2. Gyári Jótállás
11.2.1. Az egyes termékre vonatkozó gyári jótállás időtartamát
a megrendelését megelőzően a termék adatlapján jelöljük.
Alapesetként az időtartam 12 hónap kötelező jótállásként,
amit a jogszabály előír, azonban a gyártó ettől hosszabb időtartamot is
biztosíthat. Ilyen eset lehet pl. a videokártya-gyártók esetén a 12 hónap
elteltével kicserélt hibás videokártyáknál a hibás termék kicserélése az
azonos, de javított eszközre.
11.3. Jótállásra vonatkozó egyéb szabályok
11.3.1. Az egyes termékekre vonatkozó konkrét
jótállási időtartama a termék adatlapján kerül feltüntetésre. Ezen határidők
jogvesztő jellegűek, azaz meghosszabbításukra semmilyen esetben nincs mód. Az
egyes termékekre vállalt jótállás feltételeit a vonatkozó jótállási jegy
részletesen tartalmazza.
11.3.2. A jótállás kezdő időpontja a termék átadásának a
napja, vagy ha az üzembe helyezést a Liftgenerál Kft. vagy annak megbízottja
végzi, az üzembe helyezés napja. A Liftgenerál Kft. a termékre vonatkozó jótállást
akkor érvényesíti, amikor a Vásárló a terméket átveszi.
11.3.3. A Liftgenerál Kft. jótállási kötelezettsége alól
csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék Vásárló részére
való átadását követően keletkezett, így például, ha a hiba:
- szakszerűtlen üzembe helyezésből (amelyet nem a
Liftgenerál Kft. vagy megbízottja végzett),
- túlterhelésből, erőszakos külső behatásból, sérülésből,
beázásból, helytelen tárolásból, rongálásból,
- a használati-kezelési útmutatótól eltérő vagy egyéb okból
rendeltetésellenes használatból, szakszerűtlen szerelésből,
-valamint egyéb nem gyártási eredetű okból fakad, illetve
azt elemi kár, természeti csapás okozta, vagy
- ha a kötelezően előírt karbantartási, beállítási munkákat
a készüléken nem végezték el.
Nem felel továbbá a Liftgenerál Kft., ha a vásárló a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismerte vagy ismernie kellett.
11.3.4. Nem terjed ki a jótállás a kopó-fogyó alkatrészekre
és tartozékokra, a rendeltetésszerű használat természetes következményenkénti
elhasználódása esetén. Ezekre az alkatrészekre és tartozékokra csak a
gyártáskor már meglévő hibák esetén érvényes a jótállás.
11.3.5. A jótállási jogokat a termék tulajdonosa a jótállási
idő végéig a Liftgenerál Kft.-nél közvetlenül a számlával érvényesítheti A
Vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót
a jótállásból fakadó jogok a kellék- és termékszavatossági jogoktól függetlenül
is megilletik.
12. Számlázás
- A Liftgenerál Kft. a számlát elektronikusan továbbítja a rendelés során megadott e-mail címre, mely alól a személyes átvételkor helyben kinyomtatott (és e-mailben is megküldött) számlaadás képez kivételt. A számla a szállításról szóló átvételi értesítő levél mellékletét képezi, amennyiben Vásárló a kiszállítást, vagy fix pontos átvételt igényelt. Fix pontos átvétel minden olyan átvételi mód, ami nem futárszolgáltatás keretén belül valósul meg és nem a Liftgenerál Kft. saját átvevő pontja, úgymint: GLS csomagpont. (Figyelem: egyes levelezőrendszerek az értesítő levelet a Promóció -, vagy Spam mappába helyezhetik, ezért ajánlott azok ellenőrzése!)
- A Liftgenerál Kft. által kiállított számla a jogszabályi előírásoknak megfelel, Áfa tartalommal rendelkezik, sorszámozott, nyilvántartott, kinyomtatva elszámolásra alkalmas, aláírás és bélyegző nélkül is hiteles.
- A Liftgenerál Kft. számlát kizárólag valós vásárlói adatokkal tud kiállítani, érvényes számlázási adatok hiányában a Liftgenerál Kft. a rendelést törli. Vásárló felelősségi körébe tartozik, hogy az általa megadott számlázási adatai valósak és érvényesek. a Vásárló által megadott adatok alapján kerül kiállításra a számla és a szállítólevél, a téves kitöltésért felelősséget nem vállalunk
- Garanciális hiba esetén az elektronikus számla és/vagy garancialap igazolja a vásárlás tényét, azonban a számlaszám vagy rendelési azonosító alapján is visszakereshető az eredeti számla.
- A Liftgenerál Kft. a Vásárló által megadott adatok alapján kiállított számlát nem tudja javítani. Abban az esetben, ha Vásárló hibás számlázási adatokat adott meg és kéri az érintett számla sztornózását, úgy a Liftgenerál Kft. új számlát állít ki.
- Amennyiben a Vásárló által megadott adatok alapján kiállított számla a Vásárlónak felróható okból nem megfelelő, úgy a Liftgenerál Kft. a tárgyhónapban kiállított számlát az adott hónapban tudja az eredeti számla törlése és az új számla kiállítása mellett módosítani, melynek díja 1.490 Ft. Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy a tárgyhót követően a számla már díj ellenében sem módosítható.
- Átutalás, vagy bankkártyás fizetés esetén a megadott számlaszám, vagy a bankkártya tulajdonosának meg kell egyeznie a számlán szereplő vásárlóval.
13. Ügyfélszolgálat / kapcsolatfelvétel
A Kapumarket Webáruház ügyfélszolgálati időben elérhető.
Esetleges kérdéseivel vagy reklamációjával, kérjük,
jelentkezzen az alábbi e-mailes elérhetőségeken:
Kapumarket Ügyfélszolgálat, rendeles@kapumarket.hu
Tel.: +36 92 / 599 - 217
Munkanapokon (hétfő–péntek): 08:00–16.30
Vagy írhat a Kapumarket Ügyfélszolgálat címére:
„Kapumarket Webáruház”
Liftgenerál Ipari és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű
Társaság
8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47.
14. Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek
14.1. Panaszügyintézés
14.1.1. A Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a
Liftgenerál Kft. tevékenységével kapcsolatos kifogásait a Liftgenerál Kft.
részére szóban vagy írásban terjesztheti elő.
14.1.2. A panasz bejelentésének lehetséges módjai a
következők.
Szóbeli panasz esetén:
- személyesen a 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47. szám
alatti szaküzletben, a nyitvatartási időben.
- telefonon keresztül az ügyfélszolgálat nyitvatartási
idejében.
Írásbeli panasz esetén (a Liftgenerál Kft. írásbeli
panaszként kezeli az alábbi elérhetőségre küldött leveleket is):
- postai úton (levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Hock János
u. 47.)
- elektronikus levélben (elektronikus levelezési cím: rendeles@kapumarket.hu )
- Szaküzletünkben, a Vásárlók könyvébe tett írásbeli
panasszal nyitvatartási időben.
14.1.3. A Liftgenerál Kft. a 8900 Zalaegerszeg, Hock János
u. 47. szám alatti szaküzletben a Fogyasztók által a Vásárlók könyvébe tett
bejegyzéseket, illetve a más egyéb formában leadott írásbeli kifogásokat
egyaránt panaszként kezeli.
14.1.4. A szóbeli panaszokat a Liftgenerál Kft. lehetőség
szerint helyben, azonnal megvizsgálja, illetve szükség szerint orvosolja.
Amennyiben ez nem lehetséges vagy a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért
egyet, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel.
14.1.5. A Liftgenerál Kft. a jegyzőkönyv egy példányát a személyesen
közölt (szaküzletben) szóbeli panasz esetén helyben köteles a Vásárlónak
átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli
panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
14.1.6. A Liftgenerál Kft. a telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a
jegyzőkönyv kitöltött másolati példányát.
14.1.7. Minden egyéb esetben a Liftgenerál Kft. az írásbeli
panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
14.1.8. A Liftgenerál Kft. a hozzá írásban érkezett panaszt
30 napon belül érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. Az
intézkedés jelen Szerződés értelmében a postára adást jelenti.
14.1.9. A panasz elutasítása esetén a Liftgenerál Kft. az
elutasítás részletes indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
14.1.10. A Liftgenerál Kft. a jegyzőkönyvet (akár szóbeli,
akár írásbeli panasz esetén) a panaszra tett érdemi válaszával együtt 5 évig
megőrzi.
14.2. Panasztétel a Fogyasztóvédelmi hatóságnál
14.2.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal
fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz
elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei
a https://jarasinfo.gov.hu holnapon
érhetők el.
14.3. Békéltető testületek
14.3.1. A termékek minőségével, biztonságosságával és a
termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével
és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés
rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a
Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető
testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában
fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház,
társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut
vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Zala Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Központi telefonszám: +36 92 / 550 - 513
Fax: +36 92 / 550 - 525
Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az alábbi linken
elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése
érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni.
Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó,
határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken
elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult
eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó
határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
14.3.2. Bírósági eljárás.
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.
15. Személyes adatok védelme
Az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi a Liftgenerál Kft. Adatkezelési tájékoztatója, amelynek tartalmát a Vásárló a
regisztráció és vásárlás során megismeri, és hozzájárulását adja ahhoz, hogy a
Liftgenerál Kft. a regisztrációval, vásárlással, a megrendeléssel és a
Szerződéssel kapcsolatban megadott adatait, az abban foglalt feltételeknek
megfelelően kezelje.
16. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
16.1. A Liftgenerál Kft. jogosult jelen ÁSZF rendelkezéseit
bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést
követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.
16.2. A Liftgenerál Kft. fenntartja a jogot, hogy bármikor,
bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes
figyelmeztetés nélkül és azt, hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.
Jelen ÁSZF hatályba lépésének ideje: 2019. június 13.
Jelen ÁSZF letölthető: www.kapumarket.hu oldalon.
17. Vegyes rendelkezések
17.1. Jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem rendezett kérdésekben
az alábbi jogszabályok rendelkezései megfelelően alkalmazandók:
-a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
-a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény;
-az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény;
-a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény,
-a Fogyasztó és a vállalkozás közötti Szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet,
-az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet,
-a Fogyasztó és vállalkozás közötti Szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet.
18. Mellékletek
18.1. Kérdőív
18.2. Hibajelentő lap – hibajelentés
18.2.1. A hibajelentést Vásárló a belépést követően
tudja a Hibajelentő lapon megtenni.
18.2.2. A folyamat során ki kell választania a hibás
terméket tartalmazó rendelést. Meg kell adnia – hogyan juttatja vissza a
Liftgenerál Kft.-hez a terméket: futárt igényel (hatályos díja: 1490
Ft/szállítás), vagy személyesen beviszi, vagy elküldi Postán a szaküzletbe
(8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47.).
18.2.3. Az ügyintézés a Liftgenerál Kft.
raktárába történő beérkezést követően kezdődik.
Az ügymenetet segíti, ha a Vásárló a termékhez mellékeli a
számla másolatát, vagy a számla számát és/vagy a rendelési azonosítót, valamint
a pontos hibaleírást. A Liftgenerál Kft. a garanciális vizsgálatot kizárólag a
hibaleírásban leadott hibára folytatja le.
A termékhez mellékelni kell a tartozékait és lehetőleg a
csomagolási elemeket, hogy ezt később ne kelljen a Vásárlónak pótolnia.
(Csomagolási elemnek tekintendő minden olyan, ami a termék része volt a termék
átvételekor és még rendelkezésre áll, pl. a gyári doboza.)
Az esetleges szállítási sérülés felelőssége a Vásárlót
terheli, ezért szállítás-biztos csomagolást kell használnia. Kifejezetten
ajánlott a védőfólia, vagy védőpapír használata.
A gyári csomagolási elemekre nem szabad ráírni, sem
ráragasztani semmit sem.
A garanciális ügymenet ideje nem a Liftgenerál Kft.-től
függ, ezért változó lehet, átlagosan néhány hetet vesz igénybe. A Liftgenerál
Kft. a beérkezett eszközöket szakszervizbe továbbítja, a bevizsgálás,
szervizelés vagy csere a szakszervízben történik. A Liftgenerál Kft. ezt
követően küld értesítést a Vásárlónak e-mailben.
A nem rendetetésszerű használatból adódó meghibásodások,
szakszerűtlen szerelések és/vagy fizikai sérülések garanciavesztéssel járnak.
Ennek megállapítása a szakszervizbe továbbítást követően is megtörténhet.
A sérült, garanciavesztés, a tesztelés során hibátlannak
bizonyuló termékek szállítási díja a Vásárlót terheli.
A Liftgenerál Kft. az elkészült termékeket futárszolgálattal
juttatja vissza, vagy személyesen is átvehető.
A Liftgenerál Kft. minden további kérdés esetén a rendeles@kapumarket.hu címen áll rendelkezésre.