Kapumarket adatvédelem
Bevezetés
A Liftgenerál Kft. (a továbbiakban:
Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő tájékoztatónak.
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése
tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint
a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
szerint az alábbi tájékoztatást adjuk.
Jelen adatkezelési tájékoztató az alábbi oldalak
adatkezelését szabályozza:
Az adatkezelési tájékoztató elérhető az alábbi oldalról:
link
A tájékoztató módosításai a fenti címen történő
közzététellel lépnek hatályba.
Az adatkezelő és elérhetőségei:
Név: Liftgenerál Kft.
Székhely: 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47.
E-mail: rendeles@kapumarket.hu
Telefon: 06-93 599 217
Fogalom meghatározások
- „személyes
adat”: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”)
vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki
közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név,
szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy
testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy
szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján
azonosítható;
- „adatkezelés”:
a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem
automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így
a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy
megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás,
terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján,
összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve
megsemmisítés;
- „adatkezelő”:
az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és
eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés
céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az
adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat
az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
- „adatfeldolgozó”:
az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
- „címzett”:
az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy
bármely egyéb szerv, akivel vagy amellyel a személyes adatot közlik,
függetlenül attól, hogy harmadik fél-e. Azon közhatalmi szervek, amelyek
egy egyedi vizsgálat keretében az uniós vagy a tagállami joggal
összhangban férhetnek hozzá személyes adatokhoz, nem minősülnek
címzettnek; az említett adatok e közhatalmi szervek általi kezelése meg
kell, hogy feleljen az adatkezelés céljainak megfelelően az alkalmazandó
adatvédelmi szabályoknak;
- „az
érintett hozzájárulása”: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és
megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az
érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező
cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes
adatok kezeléséhez;
- „adatvédelmi
incidens”: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy
más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes
megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy
az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.
A személyes adatok kezelésére vonatkozó elvek
A személyes adatok:
- kezelését
jogszerűen és tisztességesen, valamint az érintett számára átlátható módon
kell végezni („jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság”);
- gyűjtése
csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történjen, és azokat ne
kezeljék ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon; a 89. cikk (1)
bekezdésének megfelelően nem minősül az eredeti céllal össze nem
egyeztethetőnek a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási
célból vagy statisztikai célból történő további adatkezelés („célhoz
kötöttség”);
- az
adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak kell, hogy
legyenek, és a szükségesre kell korlátozódniuk („adattakarékosság”);
- pontosnak
és szükség esetén naprakésznek kell lenniük; minden észszerű intézkedést
meg kell tenni annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából
pontatlan személyes adatokat haladéktalanul töröljék vagy helyesbítsék
(„pontosság”);
- tárolásának
olyan formában kell történnie, amely az érintettek azonosítását csak a
személyes adatok kezelése céljainak eléréséhez szükséges ideig teszi
lehetővé; a személyes adatok ennél hosszabb ideig történő tárolására csak
akkor kerülhet sor, amennyiben a személyes adatok kezelésére a 89. cikk
(1) bekezdésének megfelelően közérdekű archiválás céljából, tudományos és
történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból kerül majd sor, az e
rendeletben az érintettek jogainak és szabadságainak védelme érdekében
előírt megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtására is
figyelemmel („korlátozott tárolhatóság”);
- kezelését
oly módon kell végezni, hogy megfelelő technikai vagy szervezési
intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő
biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen
elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is
ideértve („integritás és bizalmas jelleg”).
Az adatkezelő felelős a fentiek megfelelésért, továbbá
képesnek kell lennie e megfelelés igazolására („elszámoltathatóság”).
Adatkezelések
Webáruház működtetéshez kapcsolódó adatkezelés
- Az
adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes adat
|
Az adatkezelés célja
|
Vezeték-és keresztnév
|
A kapcsolatfelvételhez, a vásárláshoz és a szabályszerű
számla kiállításához szükséges.
|
E-mail cím
|
Kapcsolattartás.
|
Telefonszám
|
Kapcsolattartás, a számlázással, vagy a szállítással
kapcsolatos kérdések hatékonyabb egyeztetése.
|
Számlázási név és cím
|
A szabályszerű számla kiállítása, továbbá a szerződés
létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének
figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal
kapcsolatos követelések érvényesítése.
|
Szállítási név és cím
|
A házhoz szállítás lehetővé tétele.
|
A vásárlás/regisztráció időpontja
|
Technikai művelet végrehajtása.
|
A vásárlás/regisztráció kori IP cím
|
Technikai művelet végrehajtása.
|
Sem a felhasználónév, sem az e-mail cím esetében nem
szükséges, hogy személyes adatot tartalmazzon.
- Az
érintettek köre: A webshop weboldalon regisztrált/vásárló valamennyi
érintett.
- Az
adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A regisztráció
törlésével azonnal. Kivéve a számviteli bizonylatok esetében, hiszen a számvitelről
szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig meg kell
őrizni ezeket az adatokat.
A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten
alátámasztó számviteli bizonylatot (ideértve a főkönyvi számlákat, az
analitikus, illetve részletező nyilvántartásokat is), legalább 8 évig kell
olvasható formában, a könyvelési feljegyzések hivatkozása alapján
visszakereshető módon megőrizni.
- Az
adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes
adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő sales és
marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben
tartásával.
- Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az
érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének
korlátozását, és
- tiltakozhat
az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint
- az
érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához.
- A
személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását,
vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések
elleni tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
- postai
úton 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47. címen,
- e-mail
útján rendeles@kapumarket.hu
e-mail címen,
- telefonon
06 92 / 599 - 217 számon.
- Az
adatkezelés jogalapja:
- Az
érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés a) pont, az Infotv. 5. § (1)
bekezdése,
- Az
elektronikus kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvény (a továbbiakban: Elker tv.) 13/A. § (3) bekezdése:
A szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti
azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag
elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága
esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kell üzemeltetnie az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott
eszközöket, hogy személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a
szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok
teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a
szükséges mértékben és ideig.
- A
számviteli jogszabályoknak megfelelő számlát kiállítása esetén a 6. cikk
(1) bekezdés c) pontja.
- Tájékoztatjuk,
hogy
- az
adatkezelés az Ön hozzájárulásán alapul.
- köteles a
személyes adatokat megadni, hogy tudjuk a rendelését teljesíteni.
- az
adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár,
hogy nem tudjuk a rendelését feldolgozni.
Az igénybe vett adatfeldolgozók
Szállítás
- Adatfeldolgozó
által ellátott tevékenység: Termékek kiszállítása, fuvarozás
- Adatfeldolgozó
megnevezése és elérhetősége:
Név: GLS General Logistics Systems Hungary
Csomag-Logisztikai Kft.
Székhely és postacím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2.
Telefon: +36 29 / 88 66 70 (5-ös mellék)
- Az
adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Szállítási név, szállítási cím,
telefonszám, e-mail cím.
- Az
érintettek köre: A házhoz szállítást kérő valamennyi érintett.
- Az
adatkezelés célja: A megrendelt termék házhoz szállítása.
- Az
adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A házhoz
szállítás lebonyolításáig tart.
- Az
adatfeldolgozás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, 6. cikk (1)
bekezdés a) pontja, az Infotv. 5. § (1) bekezdése.
Tárhely-szolgáltató
- Adatfeldolgozó
által ellátott tevékenység: Tárhely-szolgáltatás
- Adatfeldolgozó
megnevezése és elérhetősége:
Zalaszám Informatika Kft.
Székhely címe: 8900 Zalaegerszeg, Mártírok útja 53.
Telefon: +36 92 / 502 - 500
- Az
adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Az érintett által megadott
valamennyi személyes adat.
- Az
érintettek köre: A weboldalt használó valamennyi érintett.
- Az
adatkezelés célja: A weboldal elérhetővé tétele, megfelelő működtetése.
- Az
adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az adatkezelő és
a tárhely-szolgáltató közötti megállapodás megszűnéséig, vagy az
érintettnek a tárhely-szolgáltató felé intézett törlési kérelméig tart az
adatkezelés.
- Az
adatfeldolgozás jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, az Infotv. 5. §
(1) bekezdése, 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, illetve az elektronikus
kereskedelemi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
13/A. § (3) bekezdése.
Cookie-k (sütik) kezelése
- Webáruházakra
jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt
cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és „biztonsági cookie-k”,
melyek használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az
érintettektől.
- Az
adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: Egyedi azonosítószám, dátumok,
időpontok
- Az
érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
- Az
adatkezelés célja: A felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár”
nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.
- Az
adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje:
Süti típusa
|
Adatkezelés jogalapja
|
Adatkezelés
időtartama
|
Kezelt adatkör
|
Munkamenet sütik (session)
|
Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII.
törvény (Elkertv.) 13/A. § (3) bekezdése
|
A vonatkozó
látogatói munkamenet lezárásáig tartó időszak
|
connect.sid
|
- Az
adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A cookie-k
használatával nem kezel személyes adatokat az adatkezelő.
- Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek
lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások
menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
- Az
adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges,
amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus
hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az
előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a szolgáltatónak
feltétlenül szüksége van.
Google Adwords konverziókövetés használata
- A
„Google AdWords” nevű online reklámprogramot használja az adatkezelő,
továbbá annak keretein belül igénybe veszi a Google konverziókövető
szolgáltatását. A Google konverziókövetés a Google Inc. elemző
szolgáltatása (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA;
„Google“).
- Amikor
Felhasználó egy weboldalt Google-hirdetés által ér el, akkor egy a
konverziókövetéshez szükséges cookie kerül a számítógépére. Ezeknek a
cookie-knak az érvényessége korlátozott, és nem tartalmaznak semmilyen
személyes adatot, így a Felhasználó nem is azonosítható általuk.
- Amikor
a Felhasználó a weboldal bizonyos oldalait böngészi, és a cookie még nem
járt le, akkor a Google és az adatkezelő is láthatja, hogy Felhasználó a
hirdetésre kattintott.
- Minden
Google AdWords ügyfél másik cookie-t kap, így azokat az AdWords
ügyfeleinek weboldalain keresztül nem lehet nyomon követni.
- Az
információk – melyeket a konverziókövető cookie-k segítségével szereztek –
azt a célt szolgálják, hogy az AdWords konverziókövetést választó
ügyfeleinek számára konverziós statisztikákat készítsenek. Az ügyfelek így
tájékozódnak a hirdetésükre kattintó és konverziókövető címkével ellátott
oldalra továbbított felhasználók számáról. Azonban olyan információkhoz
nem jutnak hozzá, melyekkel bármelyik felhasználót azonosítani lehetne.
- Ha
nem szeretne részt venni a konverziókövetésben, akkor ezt elutasíthatja
azáltal, hogy böngészőjében letiltja a cookie-k telepítésének lehetőségét.
Ezután Ön nem fog szerepelni a konverziókövetési statisztikákban.
- További
információ valamint a Google adatvédelmi nyilatkozata az alábbi oldalon
érhető el: www.google.de/policies/privacy/
A Google Analytics alkalmazása
- Ez
a honlap a Google Analytics alkalmazást használja, amely a Google Inc.
(„Google”) webelemző szolgáltatása. A Google Analytics úgynevezett
„cookie-kat”, szövegfájlokat használ, amelyeket a számítógépére mentenek,
így elősegítik Felhasználó által látogatott weblap használatának
elemzését.
- A
Felhasználó által használt weboldallal kapcsolatos cookie-kkal
létrehozott információk rendszerint a Google egyik USA-beli szerverére
kerülnek és tárolódnak. Az IP-anonimizálás weboldali aktiválásával a
Google a Felhasználó IP-címét az Európai Unió tagállamain belül vagy az
Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes más államokban
előzőleg megrövidíti.
- A
teljes IP-címnek a Google USA-ban lévő szerverére történő továbbítására
és ottani lerövidítésére csak kivételes esetekben kerül sor. Eme weboldal
üzemeltetőjének megbízásából a Google ezeket az információkat arra fogja
használni, hogy kiértékelje, hogyan használta a Felhasználó a honlapot,
továbbá, hogy a weboldal üzemeltetőjének a honlap aktivitásával
összefüggő jelentéseket készítsen, valamint, hogy a weboldal- és az
internethasználattal kapcsolatos további szolgáltatásokat teljesítsen.
- A
Google Analytics keretein belül a Felhasználó böngészője által
továbbított IP-címet nem vezeti össze a Google más adataival. A cookie-k
tárolását a Felhasználó a böngészőjének megfelelő beállításával
megakadályozhatja, azonban felhívjuk figyelmét, hogy ebben az esetben
előfordulhat, hogy ennek a honlapnak nem minden funkciója lesz teljes
körűen használható. Megakadályozhatja továbbá, hogy a Google gyűjtse és
feldolgozza a cookie-k általi, a Felhasználó weboldalhasználattal
kapcsolatos adatait (beleértve az IP-címet is), ha letölti és telepíti a
következő linken elérhető böngésző plugint. https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu
Panaszkezelés
- Az
adatgyűjtés ténye, a kezelt adatok köre és az adatkezelés célja:
Személyes adat
|
Az adatkezelés célja
|
Vezeték-és keresztnév
|
Azonosítás, kapcsolattartás.
|
E-mail cím
|
Kapcsolattartás.
|
Telefonszám
|
Kapcsolattartás.
|
Számlázási név és cím
|
Azonosítás, a megrendelt termékekkel kapcsolatosan
felmerülő minőségi kifogások, kérdések és problémák kezelése.
|
- Az
érintettek köre: A webshop weboldalon vásárló és minőségi kifogással élő,
panaszt tevő valamennyi érintett.
- Az
adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: A felvett
kifogásról felvett jegyzőkönyv, átirat és az arra adott válasz másolati
példányait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7)
bekezdése alapján 5 évig kell megőrizni.
- Az
adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye, a személyes
adatok címzettjei: A személyes adatokat az adatkezelő sales és
marketing munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben
tartásával.
- Az
érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése:
- Az
érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz
való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének
korlátozását, és
- tiltakozhat
az ilyen személyes adatok kezelése ellen, valamint
- az
érintettnek joga van az adathordozhatósághoz, továbbá a hozzájárulás
bármely időpontban történő visszavonásához.
- A
személyes adatokhoz való hozzáférést, azok törlését, módosítását,
vagy kezelésének korlátozását, az adatok hordozhatóságát, az adatkezelések
elleni tiltakozást az alábbi módokon tudja érintett kezdeményezni:
- postai
úton 8900 Zalaegerszeg, Hock János u. 47. címen,
- e-mail
útján rendeles@kapumarket.hu
e-mail címen,
- telefonon:
+36 92 / 599 - 217 számon.
- Az
adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása, 6. cikk (1) bekezdés
c) pont, az Infotv. 5. § (1) bekezdése, és a fogyasztóvédelemről szóló
1997. évi CLV. törvény 17/A. § (7) bekezdése.
- Tájékoztatjuk,
hogy
- a
személyes adat szolgáltatása szerződéses kötelezettségen alapul.
- a
szerződés megkötésének előfeltétele a személyes adatok
kezelése.
- köteles a
személyes adatokat megadni, hogy panaszát kezelni tudjuk.
- az
adatszolgáltatás elmaradása azzal a következményekkel jár,
hogy nem tudjuk kezelni a hozzánk beérkezett panaszát.
Ügyfélkapcsolatok és egyéb adatkezelések
- Amennyiben
az adatkezelő szolgáltatásaink igénybevétele során kérdés merülne fel,
esetleg problémája lenne az érintettnek, a honlapon megadott módokon
(telefon, e-mail, közösségi oldalak stb.) kapcsolatba léphet az
adatkezelővel.
- Adatkezelő
a beérkezett e-maileket, üzeneteket, telefonon, Facebook-on stb. megadott
adatokat az érdeklődő nevével és e-mail címével, valamint más, önként
megadott személyes adatával együtt, az adatközléstől számított legfeljebb
2 év elteltével törli.
- E
tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adunk
tájékoztatást.
- Kivételes
hatósági megkeresésre, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más
szervek megkeresése esetén a Szolgáltató köteles tájékoztatás adására,
adatok közlésére, átadására, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátására.
- A
Szolgáltató ezen esetekben a megkereső részére – amennyiben az a pontos
célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan
mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához
elengedhetetlenül szükséges.
Az érintettek jogai
- A
hozzáférés joga
Ön jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon
arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha
ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és
a rendeletben felsorolt információkhoz hozzáférést kapjon.
- A
helyesbítéshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan
késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.
Figyelembe véve az adatkezelés célját, Ön jogosult arra, hogy kérje a hiányos
személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő –
kiegészítését.
- A
törléshez való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan
késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig
köteles arra, hogy Önre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem
nélkül törölje meghatározott feltételek esetén.
- Az
elfeledtetéshez való jog
Ha az adatkezelő nyilvánosságra hozta a személyes adatot, és
azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek
figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve
technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat
kezelő adatkezelőket, hogy Ön kérelmezte a szóban forgó személyes adatokra
mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának
törlését.
- Az
adatkezelés korlátozásához való jog
Ön jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az
adatkezelést, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:
- Ön
vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az
időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő
ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
- az
adatkezelés jogellenes, és Ön ellenzi az adatok törlését, és ehelyett kéri
azok felhasználásának korlátozását;
- az
adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés
céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez,
érvényesítéséhez vagy védelméhez;
- Ön
tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az
időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő
jogos indokai elsőbbséget élveznek-e Ön jogos indokaival szemben.
- Az
adathordozhatósághoz való jog
Ön jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa egy adatkezelő
rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt,
géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az
adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa anélkül, hogy ezt akadályozná az az
adatkezelő, amelynek a személyes adatokat a rendelkezésére bocsátotta (...)
- A
tiltakozáshoz való jog
Ön jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos
okokból bármikor tiltakozzon személyes adatainak a (...) kezelése ellen,
ideértve az említett rendelkezéseken alapuló profilalkotást is.
- Tiltakozás
közvetlen üzletszerzés esetén
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés
érdekében történik, Ön jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó
személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a profilalkotást is,
amennyiben az a közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha Ön tiltakozik a
személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor
a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
- Automatizált
döntéshozatal egyedi ügyekben, beleértve a profilalkotást
Ön jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan,
kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló
döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna vagy őt hasonlóképpen jelentős
mértékben érintené.
Az előző bekezdés nem alkalmazandó abban az esetben, ha a
döntés:
- Ön
és az adatkezelő közötti szerződés megkötése vagy teljesítése érdekében
szükséges;
- meghozatalát
az adatkezelőre alkalmazandó olyan uniós vagy tagállami jog teszi
lehetővé, amely Ön jogainak és szabadságainak, valamint jogos érdekeinek
védelmét szolgáló megfelelő intézkedéseket is megállapít; vagy
- Ön
kifejezett hozzájárulásán alapul.
Intézkedési határidő
Az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de
mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja
Önt a fenti kérelmek nyomán hozott intézkedésekről.
Szükség esetén ez 2 hónappal meghosszabbítható.
A határidő meghosszabbításáról az adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével
a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatja
Önt.
Ha az adatkezelő nem tesz intézkedéseket Ön kérelme
nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől
számított egy hónapon belül tájékoztatja Önt az intézkedés elmaradásának
okairól, valamint arról, hogy Ön panaszt nyújthat be valamely felügyeleti
hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
Az adatkezelés biztonsága
Az adatkezelő és az adatfeldolgozó a tudomány és technológia
állása és a megvalósítás költségei, továbbá az adatkezelés jellege, hatóköre,
körülményei és céljai, valamint a természetes személyek jogaira és
szabadságaira jelentett, változó valószínűségű és súlyosságú kockázat
figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre
annak érdekében, hogy a kockázat mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot
garantálja, ideértve, többek között, adott esetben:
- a
személyes adatok álnevesítését és titkosítását;
- a
személyes adatok kezelésére használt rendszerek és szolgáltatások
folyamatos bizalmas jellegének biztosítását, integritását, rendelkezésre
állását és ellenálló képességét;
- fizikai
vagy műszaki incidens esetén az arra való képességet, hogy a személyes
adatokhoz való hozzáférést és az adatok rendelkezésre állását kellő időben
vissza lehet állítani;
- az
adatkezelés biztonságának garantálására hozott technikai és szervezési
intézkedések hatékonyságának rendszeres tesztelésére, felmérésére és
értékelésére szolgáló eljárást.
- Szerverünk
a Zalaszám Informatika Kft.-nél található, ami a legkorszerűbb és
biztonságos, saját felhasználónévvel elkülönített tárolási móddal
rendelkezik
Az érintett tájékoztatása az adatvédelmi incidensről
Ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas
kockázattal jár a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve, az
adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatja az érintettet az
adatvédelmi incidensről.
Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan
és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és
közölni kell az adatvédelmi tisztviselő vagy a további tájékoztatást nyújtó
egyéb kapcsolattartó nevét és elérhetőségeit; ismertetni kell az adatvédelmi
incidensből eredő, valószínűsíthető következményeket; ismertetni kell az
adatkezelő által az adatvédelmi incidens orvoslására tett vagy tervezett
intézkedéseket, beleértve adott esetben az adatvédelmi incidensből eredő
esetleges hátrányos következmények enyhítését célzó intézkedéseket.
Az érintettet nem kell tájékoztatni, ha a következő
feltételek bármelyike teljesül:
- az
adatkezelő megfelelő technikai és szervezési védelmi
intézkedéseket hajtott végre, és ezeket az intézkedéseket az
adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták,
különösen azokat az intézkedéseket – mint például a titkosítás alkalmazása
–, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított
személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
- az
adatkezelő az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket
tett, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és
szabadságaira jelentett, magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően
nem valósul meg;
- a
tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen
esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell
tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja
az érintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.
Ha az adatkezelő még nem értesítette az érintettet az
adatvédelmi incidensről, a felügyeleti hatóság, miután mérlegelte, hogy az
adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár-e, elrendelheti
az érintett tájékoztatását.
Adatvédelmi incidens bejelentése a hatóságnak
Az adatvédelmi incidenst az adatkezelő indokolatlan
késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az
adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenti az 55. cikk alapján
illetékes felügyeleti hatóságnak, kivéve, ha az adatvédelmi incidens
valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és
szabadságaira nézve. Ha a bejelentés nem történik meg 72 órán belül, mellékelni
kell hozzá a késedelem igazolására szolgáló indokokat is.
Panasztételi lehetőség
Az adatkezelő esetleges jogsértése ellen panasszal a Nemzeti
Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Zárszó
A tájékoztató elkészítése során figyelemmel voltunk az
alábbi jogszabályokra:
- A
természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK
rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
- 2011.
évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
- 2001.
évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
(főképp a 13/A. §-a)
- 2008.
évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról;
- 2008.
évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről
és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
- 2005.
évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
- 2003.
évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
- 16/2011.
sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó
EASA/IAB-ajánlásról
- A
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság ajánlása az előzetes
tájékoztatás adatvédelmi követelményeiről
- Az
Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.)
a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében
történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a
95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről